tisdag 13 oktober 2009

Vackert..


Har ni sett vilken vacker himmel vi haft idag!! Bilden av den är inte hälften så fin som den var på riktigt, men jag lyckades fånga den lite iallafall :)

Ligger här och funderar så det knakar.. Undrar om jag ska söka jungiansk psykologi ändå? Även fast det blir i fel ordning? En del av kurserna som ingår i examen har jag ju faktiskt redan läst också! Och jag tycker ju att Jung är VÄLDIGT intressant! Tänker så det knakar.. Var det inte lite sent att skicka ut det här nu?! 2 dagar innan sista ansökningsdag! Problemet är att den kursen bara är på 15p och de andra 15p- kurserna som rekommenderas är de som jag redan har läst.. Hjälp mig! Vad ska jag göra?! Skit också.. Jag trodde ju att jag hade bestämt mig.. Jag har ju redan sökt Religionsvetenskap B till hösten. Och snart har jag bara en dag kvar att bestämma mig på.. Det blir väl sista minuten, som vanligt.

Jag börjar få riktig hemtenta- ångest också. Den här delkursen är ju lite mer seriös och det är hur mycket litteratur som helst. Det är inte lätt att hitta svaren i böckerna heller.. Förra hemtentan var det ju mycket fritt resonemang, nu är det fakta det gäller. Jag ska förklara den dogmatiska utvecklingen i Judendomen, kristendomen (katolska kyrkan, ortodoxa kyrkan och svenska kyrkan) och Islam. Judendomen är helt sjukt krånglig! Alla dessa lagar som ständigt diskuteras och omtolkas.. Kristendomen är ingen lätt religion heller även om man ändå har lite mer kött på benen när det gäller svenska kyrkan. Islam har jag inte ens hunnit börja med.. Något säger mig att det inte heller blir någon lätt match. Det här ger mig också lite ångest inför B kursen där man går igenom bl.a. Hinduismen. Fast har jag klarat alla andra kurser så ska jag tamejtusan fixa den här med! Schamanism var ingen barnlek det heller! För att inte tala om Myter, riter och symboler! Nej nu får det vara nog, måste fundera igenom allt ordentligt nu.. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar