tisdag 20 oktober 2009

En helt vanlig dag hos familjen Nyqvist- Ekstrand


Idag har jag:

*Vaknat halv sju för att Ronja inte ville sova mer

*Fått Ronja att somna om lagom tills det var dags att kliva upp (men jag hann gå ner och sätta på kaffe innan hon vaknade igen!)

*Utfordrat barn

*Druckit kaffe

*Klätt på barn som inte vill klä på sig

*Gjort matsäck till Lova

*Tjatat om tandborstning

*Klätt på en dotter ytterkläder

*Kämpat med att få på den andra dottern ytterkläder

*Skrapat rutor på bilen medans ett av barnen skrek och skrek inuti bilen

*Förklarat för Ronja varför hon måste vara på dagis (idag var en sån dag när hon inte vill gå dit...)

*Lämnat en glad Lova på Mumindalen

*Lämnat en inte så glad Ronja på Älven...

*Beundrat alla förskolelärare för att de klarar av att få 20 ungar kläder!!!! Jag fixar ju knappt 2.

*Betalat räkningar

*Sagt upp prenumeration på tidning som jag aldrig ens hinner titta på

*Gjort mer kaffe

Idag ska jag

* först och främst dricka mer kaffe

* Läsa läsa läsa läsa läsa läsa

* äta lunch kanske

* Läsa ännu mer

* Hämta barn (förhoppningsvis två glada barn)

*Laga eller äta lagad mat

*titta på Bolibompa?

* Tjata om tandborstning

*Natta barn

Nej just ja! Ska ju på Ljusparty ikväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar