måndag 19 oktober 2009

La Esperanza


Vilken dag! Imorse åkte jag och solade efter dagis-lämningarna, och på Solis jobbade Anette! Vi har inte setts på flera år, hur kul som helst! Senast jag träffade henne mådde hon uselt också.. Men nu lyste det om henne, så roligt :)

Sedan blev jag bjuden på lunch av min underbara man :) jag trodde att jag skulle få skjuts till skolan, men vi åkte in på massa bakgator på söder! Det visade sig att "vår" murare öppnat lunch restaurang, så vi gick in och kikade :) mysigt ställe med billig mat, den sydamerikanska musiken höjde mys- faktorn ännu mer :) jag provade Dagens Soppa! Den kostade 30kr och då ingick sallad, bröd, dryck och kaffe. Och vilken salladsbuffé! Man kan ju tro att man inte får så mycket mat för 30kr men jag orkade inte äta upp. Ni som bor (eller brukar vistas) i Gävle borde verkligen ta er tid för ett besök på La Esperanza, jag rekommenderar stället varmt! Trevlig personal, mysig miljö och bra mat för en liten peng.

Sedan var det dags för skola! Satte mig i biblioteket och läste lite i Islam- boken innan föreläsningen började. Den boken är riktigt bra, hann faktiskt läsa mycket- och jag förstod vad jag läste ;) intressant föreläsning också, han är faktiskt riktigt bra den där läraren. Men jag får mer och mer ångest för hemtentan.. Det är bara 2 veckor kvar nu.. Så redan imorgon får det nog bli dags att sätta igång!

Tog en promenad i rask takt till stan för att hinna med bussen, orkade inte stå och vänta på bussen från hig. Och bra var det, för då hann jag på en tidigare buss :) hörde rykten om att jag hade riktigt bråkiga barn hemma, och det var sant.. Förstår inte vad som flugit i dem! De slåss och bråkar HELA TIDEN! Syskonkärlek? Jag kommer inte ihåg att jag bråkade så med mina syskon? Spräckte iofs ögonbrynet på min lillebror en gång, men det var ju en olyckshändelse!

Kom iallafall hem precis när maten var klar :) supergod Mozzarella- pizza! Inte illa att komma hem till det inte :)

Nu har jag nattat Lova och det låter som om Ronja också håller på att somna, så nu är det dags för mys :) och kanske lite Sopranos, om man har tur!

God natt!

5 kommentarer:

  1. Var det du eller jag som var där? Jag sa "flytta på dig" och ingen flyttade sig ;)

    SvaraRadera
  2. Ha HA ha jahapp då är det från dig ronja ärvt den biten

    SvaraRadera
  3. Oj, har jag hållt på så länge med halloweenandet? =)Kul!

    Såg att du också provat att göra regnbågskaka, visst var det roligt?

    SvaraRadera
  4. Ja jag tror att det var jag och Katten som var hos dig då, på sätra. Regnbågskakan såg då mycket roligare ut innan den var gräddad än efteråt, men det är ju alltid fint med en liten färgklick :)

    SvaraRadera