fredag 23 oktober 2009

Fy bubblan bubblan bubblan


Har tagit mig i kragen nu. Plockade fram den attans boken om kristendomen, alla anteckningar och Lärarens Power point- presentation. Satte på datorn, kollade igenom frågorna och började skriva. 1 rad blev det. "Från början var alla kristna också judar och kristendomen sågs som en judisk sekt."
Jaha, sedan då? Jag förstår för det första inte hur han vill att man skriver svaren. Eftersom det ska handla om Katolska kyrkan, Ortodoxa kyrkan och Svenska kyrkan med a, b, c, d och e frågor? Ska jag spalta upp det i 3 olika a, b, c....? Eller ska jag göra de olika kyrkorna till rubriker och sedan bara skriva en text under varje rubrik där svaren på frågorna finns inbakade? Eller ska jag göra som den sablans Tergel och babbla på om allihop i ett enda svep?

Nä fy tusan...Det är bara drygt en vecka kvar..Och nu blir det helg och då vill man ju umgås med familjen istället för att låsa in sig någonstans och försöka skriva. Och nästa vecka går ju en hel dag bort p.g.a. studieresan till Stockholm. pust suck och stön. Varför lär jag mig aldrig att sätta igång i tid? Jag tror iofs inte att det hade blivit så bra gjort om jag hade gjort hemtentan innan föreläsningarna var slut eftersom jag har fått mer användbart material där än ur Tergel- boken. Jag förstår inte varför vi prompt måste ha just den boken som kurslitteratur? Islam- boken och Judendom- boken är bra skrivna och lätta att läsa, det borde finnas någon liknande om Kristendomen?

Det känns som om tiden bara flyger iväg och jag får inget vettigt gjort. Irriterar mig som vanligt på frågorna och på boken. Snart är det ju liksom dags att hämta barnen också! De står skrivna till 16 men eftersom jag kör hemma- studier idag så kan jag ju inte låta de stackrarna vara sist kvar på dagis när det är fredag och allt. Jag pluggar ju till 15 enligt schemat så den sista timmen är ju transport- tid. Och det tar då inte en timme att åka härifrån till dagis ;)

Nej nu ska jag skingra tankarna en stund med en tvätt- hängnings- paus och sedan försöka göra ett ryck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar