fredag 16 oktober 2009

Fredag kväll..


..Och mannen jobbar och barnen sover.. Vad gör man nu?! Det tog 10 minuter innan barnen sov, jag är chockad! Vanligtvis tar det först en halvtimme (minst!) Av skrik och bråk för att de retar gallfeber på varandra, och på mig. Sedan några vargsånger, och då försöker de inte sova utan sjunger med. Sedan lite mer tjafs. Och tillslut somnar dom. Då är jag så trött och slut att jag också nästan somnar.. Men idag! Inget bråk, förutom att Lova fick för sig att något på foten var BLÄ och blev sur för att jag inte fick bort det eftersom jag inte såg något, vi sjöng vargsängen tillsammans en gång sedan började jag nynna lite på den istället så att de skulle sluta sjunga och börja försöka sova. Ronja blev lite sur och sa att jag måste sjunga men sedan var det som om någon hittat off- knappen för hon slocknade nog så fort hon stängde munnen! Lova gnällde lite om sin fot igen samtidigt som hon himlade med ögonen ;) så sov hon med. Tänk om alla kvällar vore så här! :)

Ja vad har hänt idag då? Jag började läsa om Islam. Tragglade mig igenom några sidor innan jag kände att jag behövde KAFFE för att kunna förstå vad jag läste. Men när jag kom till köket och kaffebryggaren slängde jag ett öga mot brevlådan, det var ett stort paket där! Tänkte att i det här vädret var det bäst att hämta det direkt så att det inte blev blött, det låg i påsar men ändå! Det fanns massa annan post i lådan också, bl.a. Ett stort kuvert från HiG :o nu borde det ju ändå vara en rättad hemtenta! Men jag vågade inte öppna. Tänkte att jag borde läsa färdigt för dagen först så att jag inte blev distraherad av det som stod där i. Kämpade vidare med islam.. Men hur lätt tror ni att det var att läsa när jag hade det stora kuvertet framför mig? Kaffet hade jag glömt också.. Plötsligt var det dags att laga lunch! Gjorde en Tonfisk gratäng och den blev precis klar tills det var dags att väcka miguel som kommit hem från jobbet 7.30 och skulle börja igen kl 14.. Läste lite till innan det var dags att hämta barnen, men jag kommer knappt ihåg vad jag läste.

Vi hann bara hem och äta middag innan pappa, annika, markus och supersöta Vilma kom :) fikade och pratade lite innan de skulle skjutsa in Markus o Vilma till gävle så att de kunde ta tåget hem till Falun. Och då började ju nästan Bolibompa! Det är helt sjukt vad den här dagen har gått fort!

Öppnade brevet tillslut. Blev lite besviken när jag såg det inringade betyget på framsidan.. Men jag tänkte ändå att under de förutsättningar som jag hade när jag skrev tentan så var det ändå bra. Mådde ju faktiskt skit när jag kämpade med den.. Var ju t.o.m sängliggande mitt i alltihop.. Det kändes lite bättre när jag läste kommentarerna också, han tyckte att det var en "intressant och välskriven hemtenta" :)

en fråga hade han skrivit "utmärkt!" efter, det var den där jag skulle förklara begreppet wellbeing (där kom jag ju också in på Jung), de nyreligiösa rörelserna var han också riktigt nöjd med, även fast det svenska perspektivet på Guds Barn kan diskuteras vilket jag ser som ett stort plus eftersom jag har haft lite panik i efterhand för att jag valde just den rörelsen. På en fråga hade han velat ha lite motargument och de 2 sista tyckte han inte var utförliga nog. Men de två sista frågorna var de enda som jag höll mig till vad som stod på papperet om hur långa svaren skulle vara! Det var ju det jag sa från början att det inte funkar att svara på så stora frågor på en halv sida.. OCH kunna både resonera fritt och hänvisa till böckerna. Men men, jag gjorde det bästa jag kunde just då och mer kan man inte göra! Ser inte fram emot kommande hemtenta dock..




3 kommentarer:

  1. C är ett BRA betyg, som de brukar säga! :) Och det är ju ganska sant. B och A får man inte så ofta.

    Haha, jag försökte sjunga vargsången för V häromdagen när han inte kunde somna. Funkade inte så bra...

    Ja, det vore kul att ses! Nästa vecka!?

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det brukar ju inte unka här hemma längre heller..När de var små bebisar däremot var den perfekt! Ja vi gör ett nytt försök i veckan tycker jag :)

    SvaraRadera