fredag 16 oktober 2009

Regn och rusk- BLÄ!



Fy tusan vilket väder! Planerna att knäppa Ronjas gruppfoto utomhus blev då inställda. På den lilla biten från bilen och in på dagis blev man ju dyngsur! Men nu är barnen lämnade och jag ska bara plocka lite disk innan jag sätter mig med den avskyvärda Tergel- boken...

Det är så skönt nu när Lova har kommit in sig ordentligt på dagis, ingen gnäll och gråt längre, hon är så duktig :) Av med kläder, lämna katten och nappen på hyllan, krama Ronja, krama mamma, sträcka händerna mot fröken, peka på fönstret och vinka, sedan vinkar hon glatt åt oss genom fönstret :) Idag fick hon sällskap av sin kompis My där i fönstret också.

Det var ganska bra att Ronja skulle knäppa kort inne ändå, då hann jag kolla lite i extrakläder- lådan och leta reda på lite kvarglömda kläder. Eftersom de aldrig är inne annars blir det så sällan gjort. Men nu hittade jag ett par spårlöst försvunna fingervantar och hennes fodrade regnbyxor :) Bra!

Nej det är väl dags att plocka ur diskmaskinen nu så jag kan sätta mig och plugga, funderar starkt på att strunta i Kristendomen tills jag på allvar börjar med hemtentan och köra på Islam idag istället. Den boken ska jag ju också ha hunnit läsa tills på måndag...

I eftermiddag får vi finbesök :) Min lillebror ska övningsköra hit och det var ett bra tag sedan vi sågs, det måste ha varit i somras nån gång! Pappsen följer med eftersom det är honom han övningskör med. Får se om han har flickvännen och bebisen (läs hundvalpen) med sig också! Det blir första gången jag träffar dem isåfall. Spännande! Undrar om jag ska baka något gott att bjuda på kanske? Vi får väl se om jag hinner...Och ska jag hinna så måste jag ta mig i kragen nu! Hej så länge!

Det är min pappa på bilden, från farmors 65- årsfest. På den andra är det Lova på sin 1 årsdag med sin morfar och "mormor Annika"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar