lördag 3 oktober 2009

Lördag kväll..


Ligger ensam i sängen kl halv nio en lördag- kväll..förutom en sovande Lova då.. Ronja hos farmor och farfar, och miguel ute på havet.. Tråååkiiiigt!!! Jag saknar dig min älskling!

Men jag har haft en mysig dag idag. Imorse var vi ute och lekte i lekparken med Sofie och barnen + Botwid. Mamma kom också dit. Bjöd henne på lite lunch och fika när sofie och co. Gått hem. Sedan väntade vi på att farfar skulle komma och hämta helg-rymlingen så att jag kunde lägga Lova för en liten tupplur! Smög ner och kollade mailen och så när hon somnat, och träffade på min spanska vän Ivan på chatten. Alltid kul att få öva lite på språket :) han tyckte att jag fortfarande kunde bra också och undrade om jag läste nån spanska nu, men jag berättade att det enda som håller igång språket är musiken så han tipsade om lite bra musik. Han berättade också att han och flickvännen nog skulle åka till uppsala om ett tag och undrade om jag kanske kunde ta med familjen och träffa dem över en fika. Vi får väl se! Vad mycket minnen som kommer tillbaka.. Min underbart fina lilla spanska by, café blanco y negro med världens godaste café con leche, mina härliga lärare, den fina stranden, alla små söta affärer, den hemska fisklukten utanför fönstret, och de fruktansvärda karusell- ljuden som väckte oss varje söndagmorgon! Och min älskade Katten, vad jag önskar att vi fortfarande bodde, kanske inte ihop ;) , men väldigt nära. Jag måste åka tillbaka dit någon gång, kanske när barnen blivit större och strosa på gatorna och suga i mig allt underbart med små andalusiska byar. Jag har verkligen en stark kärlek för Spanien. Människorna, musiken, landskapet.. Och inte minst ponche con limon som tydligen är omöjligt för svenska bartendrar att fixa.. Jag SKA tillbaka.

Lova vaknade efter en timme så jag gick upp och hämtade henne, men hon höll på att somna i mitt knä så vi gick upp igen och hör och häpna- jag somnade! Det är ju näst intill omöjligt för mig att somna på dagen! Vaknade av att Miguel ringde och då var kl 16, herregud! Det var bara att åka till affären så vi fick lite mat i oss, sedan har vi läst bok och lekt, busat och tittat på bolibompa :) Lova har sjungit för mig också :) vi avslutade kvällen med att spela in en film som vi skickade till Miguel, hon var väldigt bekymrad över att både miguel och Ronja är borta och frågade hela tiden efter pappa, Ronja och farfar ;) men imorgon kommer de hem, båda två! Undrar vad vi ska hitta på innan? Vet fortfarande inte när vi ska hämta miguel så det blir lite svårt att planera.. Men nåt skoj ska vi allt hitta på! Kan ju inte sitta här och häcka en dag till medans pappan har kul på båt och syrran med farmor och farfar!

Undrar om jag Ska ta itu med lite läsning nu? Eller sopranos? Nytta eller nöje? Det är ju ändå lördag kväll ;) efter tuppluren lär jag ju inte kunna somna redan kl 21!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar