lördag 24 oktober 2009

Tatuering


Så fort jag fyllde 18 gjorde jag den här på överarmen. Planen var egentligen att jag skulle göra någon slags ros, men jag fastnade för den här. Och jag är fortfarande väldigt nöjd :) Nu skulle jag vilja Tatuera in barnens namn, på något sätt, någonstans. M har ju redan gjort det för längesedan, han har namnen bara skrivet ganska stort på sidan av magen. Men jag vill göra något så att det passar ihop med den jag redan har. Satt och skissade lite en tråkig dag på jobbet men är inte riktigt nöjd..

Funderar nu på att höra av mig till en gammal vän, som jag dock har tappat kontakten med, som Tatuerar. Han har en egen studio i Sandviken och jag vet att han är superduktig. Har sett mycket han har gjort. Åker jag dit med min skiss så kan han säkert fixa och trixa lite så att det blir skitbra! Eller så kanske han får någon annan idé? Det var faktiskt planerat att han skulle göra en annan Tatuering på mig förut men det blev aldrig av, då gick han som lärling inne i stan. Men det känns ju alltid lite jobbigt att lyfta på luren och plötsligt ringa någon som man inte har pratat med på flera år..

Det skulle vara mycket enklare att bara dyka in i någon annan studio, kanske låta Emilia göra den, som gjorde Miguels? Jag vet inte.. Men en Tatuering ska det bli! Någon annan som har en idé om hur den skulle kunna se ut?

Hade för övrigt tänkt somna tidigt ikväll eftersom man blir väckt så tidigt jämt, men jag råkade ju sova middag en stund idag med barnen så det blev inte riktigt som jag hade tänkt. Miguel jobbar natt och sängen känns väldigt stor och tom plötsligt.. Provade att lägga mig på spikmattan ett tag men det var så längesedan nu att det gjorde skitont! Och efter inte ens 10 minuter vaknade Lova till och jag fick smärtsamt ta mig upp och leta nappar. Försökte lägga mig igen men Satan vad ont de där spikarna gjorde då! Gav upp. Men jag måste väl försöka sova nu, klockan ska ju ställas tillbaka inatt så jag får väl gå upp kl 6 imorgon. Hua.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar