söndag 11 oktober 2009

Dagens middag


Det blev pastagratäng till middag idag, eller fusk- lasagne ;) tagliatelle blandat med en supergod köttfärsås med massor av goda kryddor och parmesan, toppad med riven ost och skivad tomat- mums!!

Annars har vi mest varit ute och lekt idag, först på gården med Sophie och barnen och senare efter lunch och middags- lur i lekparken med mormorn. Skönt att vara ute, trots kylan. Tårna domnade bort där ett tag, men vad gör det när man har trevligt sällskap :)

Nu har barnen somnat och jag funderar på vad jag ska hitta på.. Plocka ur diskmaskinen kanske.. Hela diskbänken är ju full av disk efter middagen eftersom maskinen gick då.. Det brukar väl inte vara något att se på Tv på söndagar? Har väldigt dålig koll, det enda jag brukar försöka följa är Grey's anatomy. Brukar ju tycka att Trinny och Susannah är kul också men jag glömmer alltid bort när det är, kanske för att det brukar vara samtidigt som nattningen!

Pratade lite med kära Linnea idag också och försökte planera min kommande stockholms- resa! Inget datum bestämt än, men gud så kul det ska bli att få spendera lite tid med henne :) det var ju typ 100 år sedan! Tänkte passa på att hälsa på Moe och NadJa då också när jag ändå är i storstaden :) borde egentligen hälsa på Sara och hennes bebis också men hur ska jag hinna allt på en gång?! Kanske kan få med mig familjen dit senare istället. Har ingen lust att stressa bort kvalitetstiden med Linnea.. Katten och Axel skulle jag få på köpet :) bra!

Nej nu är det väl dags att ta sig i kragen ändå och göra något vettigt!

God natt

1 kommentar: