måndag 12 oktober 2009

Misfit


Upptäckte det här huset idag när jag gick till skolan. Ser det inte lite knepigt ut med ett sådant modernt hus mitt bland alla gamla, fina i Villastaden? Bilderna blev inte så bra tyvärr, men det syns ju iallafall..
Lovade ju att berätta om våra strapatser imorse! För det första var vi ju sena som vanligt. Sedan hittade jag inga vantar till barnen.. Hittade inte plånboken.. Tillslut hade vi ändå samlat ihop oss någorlunda för att åka iväg. Sätter in barnen i bilen, springer in igen eftersom jag kom på vart vantarna var, tillbaka ut i bilen, sätter mig, vrider om nyckeln..INGENTING..Försöker igen. Bilen startar! Och lägger av.. Nu skulle barnen ha varit på dagis för 10 minuter sedan. Jag ringer till Miguel och frågar om vi har nån bensin undanstoppad någonstans men icke..Men han sa att krisse och marie brukar ha det så jag ringde dit! De hade tyvärr ingen bensin löst. Jag började fundera på att GÅ till dagis, men det är långt dit och det skulle ju ta halva dagen om Ronja skulle gå hela vägen.. Då fick jag låna Maries bil :) Tjoho! Hämtade vagnen, plockade ut barnen och började gå. På vägen kom jag på att de har ju ingen bilstol till Lova.. Ronja är det ju inga problem med eftersom deras Liam är lika gammal, men det skiljer ju nästan 1.5 år mellan deras små systrar! Men vi satte in Ronja iallafall och provade att sätta Lova i Amilias stol, hon såg ut att sitta ganska okej :) men bältet räckte ju inte.. Hur skulle vi göra nu?! De hade ju liams gamla stol kvar, men Marie kom inte ihåg hur man fixade in den och jag kunde ju inte bara sätta in Lova i bilen utan bilstol! Så jag fick köra hem (automat- växlad, skitLäskigt!) Och lämna Lova hos Marie så jag kunde flytta över Ronjas bilstol istället. Duktiga Lova! Det gick bara bra fast det är så längesedan hon träffade Marie och Liam :) äntligen kunde vi ge oss av! Kom till dagis lite mer än en timme för sent, men vi kom ju fram tillslut :) sedan hann jag bara lämna bilen och gå hem och äta lunch innan jag skulle till bussen och skolan. Hann alltså inte läsa något idag heller.. Men jag känner mig lite klokare efter föreläsningen ändå.

Kallt och regnigt idag.. Dags att plocka fram vinterjackan! Nu ska jag övertala min man att titta på lite mer Sopranos :) god natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar