måndag 26 oktober 2009

God morgon!

Dagen har börjat bra, hoppas att det hjälper inför tenta- skrivandet som ska göras nu. Fick ett riktigt mysigt uppvaknande idag, till skillnad från alla andra morgnar när man antingen blir väckt av väckarklockan (som i och för sig inte är så hemsk, men ändå) eller ett barn som vill vakna alldeles för tidigt.

Med bara ett av barnen hemma hann jag dricka några koppar kaffe och packa alla saker i lugn och ro. Den där väskan jag köpte på HiG är nog det bästa köpet på länge, ALLT får plats!

Lova sprang runt och frågade efter Ronja och Ida hela tiden (Ida är ett av de större barnen på dagis som är väldigt mån om att Lova ska ha det bra, gulligt :) )
När jag nästan packat färdigt skolväskan och en påse med extrakläder åt Lova kom mormorn och Ronja. Lova blev överlycklig och sprang och kramades :)

Efere dagis- lämningen skulle jag lämna in bilen på verkstaden.. Nånting med en bromsslang och handbromsen som behöver fixas. Killen på verkstaden trodde dock att handbromsen kanske bara behöver smörjas, jag är inte så säker, men vi får väl se hur det går. Fick lift av mamma in till stan sedan eftersom hon var med till dagis, det här bussåkandet tar ju så mycket tid.. Stannade till på Lidl och hittade superbilligt Vanish (ett MÅSTE för alla småbarnsfamiljer!) så det var ju bara att passa på! Trodde inte att jag skulle få ner det i den redan överfulla skolväskan, men t.o.m. den fick plats!! :)

Nu sitter jag i Biblioteket på HiG och undrar varför de har tagit bort alla lampor?? Hur ska man kunna se att läsa här?? Det blir ett senare problem, om än ganska snart, först ska jag dricka världens godaste latte från café Prego och kolla power point- presentationen inför dagens föreläsning.

Ha en bra dag! Det ska jag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar